Quote

Floria.ro – o florărie de 10

Florăria Floria.ro aniversează 10 ani de la înființarea magazinului online.
În acești ani s-au făcut sute de mii de comenzi, din toate orașele țării, dar și din țări precum Nicaragua sau chiar Afganistan. Preferințele românilor în materie de flori au evoluat de la buchete de crizanteme la aranjamente florale exotice, cu strelizia sau orhidee wanda. Astfel, pentru a marca cei 10 de ani, Floria.ro a lansat o colecție specială, care reunește cele mai populare buchete și flori comandate, însoțită de cele mai impresionante 10 povești ale clienților care au comandat de-a lungul acestor ani.

Floria.ro marchează cei 10 ani de existență ai site-ului într-un mod atipic, trecând de la datele tehnice și indicatorii de performanță la partea cea mai importantă din spatele acestora, cea care a contribuit de fapt la succesul platformei: oamenii.
În birourile noastre se vorbește zilnic despre KPIs, conversion rate, funnels. Și, oricât de mult contează pentru o florărie online aceste cifre, datele care ne rămân în minte de-a lungul timpului sunt de fapt… poveștile cliențolor. Sigur, ne amintim când am depășit recordul de comenzi plasate pentru 8 martie, în 2019. Dar un zâmbet cel puțin la fel de mare ni l-a oferit povestea militarului din Afghanistan care a vrut să-și surprindă soția cu un buchet de flori înainte de a intra în operație sau doamna în vâstă de 70 de ani care și-a regăsit, după mulți ani, fratele, a declarat Marina Popescu, director general Floria.ro.

Una dintre cele mai frumoase povești pe care și le amintesc designerii Floria.ro este a unui client care suferea de semi-pareză, iar boala îl împiedica să vorbească clar, cursiv. Apelul prin care a plasat comanda a fost printre cele mai lungi înregistrate în call-center, peste 40 minute, iar clientul își dorea să trimită frezii proaspete soției. “Este minunată, o iubesc enorm, domnișoară, ea are grijă de mine. Și merită toate florile din lume, doar că eu nu pot sa merg sa i le iau singur” – a explicat acesta.

Aceasta, dar și alte povești la fel de impresionante însoțesc colecția aniversară Floria.ro.

Cum s-au schimbat clienții în 10 ani?
De-a lungul celor 10 ani nu doar poveștile s-au schimbat, ci și clienții. În 2010, când conceptul de florărie online era la început, primii clienți erau persoane conectate la tehnologie: tineri, persoane care lucrau în corporații sau în domeniul IT, expați. Odată cu evoluția firească a domeniului online, clienții s-au împărțit în altfel de categorii: romanticii – care comandă soțiilor/iubitelor flori pastelate, diafane, cuceritorii – care preferă buchetele impresionante de trandafiri și, de obicei, vin și cu o cerere în căsătorie, clienții corporate – care sunt de altfel și cei mai pragmatici, plasând comenzi din timp pentru momentele speciale din an (zile de naștere, sărbători, lansări de produse, evenimente proprii etc).
Perioada pandemiei, o perioadă diferită de orice am trăit în acești 10 ani de Floria.ro, a conturat o tipologie nouă de clienți: clientul care caută să se conecteze cu cei dragi, indiferent unde se află. Aici intră atât clienți care apreciază rapiditatea livrării – în două ore, oriunde în țară – dar și faptul că pot alege pe site un cadou complet pentru cineva drag, cât și cei din diaspora, care nu au putut să-i viziteze pe cei dragi în aceste luni, a mai precizat Marina Popescu.

Cele mai multe flori au fost comandate, de-a lungul celor 10 ani în București, Constanța, Timișoara, Iași, Cluj. La nivel internațional, Floria.ro livrează în 51 de țări, iar cei mai mulți clienți vin din țările cu comunități mari de români: Italia, Spania, Marea Britanie.

Cum au evoluat preferințele
Nu doar tipologia clienților s-a modificat în acest deceniu trecut de la lansarea florăriei online, ci și preferințele acestora. Dacă în 2010-2012 se cereau cu precădere buchete de garoafe, coșuri de crizanteme sau, cel mult, buchete de tradafiri roșii, în 2013-2015 a urmat o perioadă excentrică, cu trandafiri albaștri, trandafiri curcubeu, aurii sau cunoscutele orhidee în cutie. În ultimii ani, cererea s-a rafinat, iar atenția clienților s-a îndreptat către flori exotice, către varietăți deosebite ale unor flori considerate clasice, cum ar fi tradafirii Pink Mondial, Cool Water sau garoafele Antique.

Cele mai populare flori acum sunt hortensiile și bujorii, iar din speciile exotice protea și ozoth. Preferințele au evoluat și în privința formelor – s-a renunțat la buchetele perfect rotunde sau în cascadă – sau a cromaticii. Acum sunt la fel de populare și buchetele unde domină verdeața, de exemplu. Clienții sunt atenți la trenduri, urmează tendințele internaționale, iar designul floral este din ce în ce mai apreciat, a exemplificat Marina Popescu.
De asemenea, clienții au început să comande în ultimii doi ani tot mai multe flori pentru acasă, iar anul acesta se remarcă un trend spre plantele verzi, de apartament, influențat de perioada de distanțare socială, care a reîndreptat atenția spre înfrumusețarea interioarelor și aducerea naturii în casă.

Floria.ro
În cei 10 ani de activitate, Floria.ro a devenit furnizorul preferat pentru sute de mii de români, asigurând un serviciu de livrare rapid, în 2 ore de la confirmarea comenzii, în toată țara.
Din mai 2015 Grupul Floria este Furnizorul Oficial al Casei Regale a României pentru buchete și aranjamente, iar în luna mai 2019 a fost floristul oficial al vizitei papale în România.
Floria.ro a primit de șase ori titlul de Floraria Online a Anului, în cadrul Galei Premiilor de e-Commerce, iar de două ori titlul ”Cea mai bună florarie online și cel mai bun magazin online din România”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *